Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 14. toukokuuta 2020

Päivän Rukous,, Toukokuun 14. päivä





Nöyrtykää Jumalan väkevän käden alle, että Hän
ajallansa teidät korottaisi. 

1. Piet. 5, 6.



Herra Jeesus, mikä salamantuli on se,
joka iskee sydämeni läpi ? Mikä on se isku,
mikä henkeni tuntee ? Herra, sehän on Sinun
valosi säde, se on Sinun kätesi isku. Sinä tahdot 
temmata minut vihollisen paulasta.

Sinä etsit kadonnutta lammastasi ja kutsut sen
takaisin perikadon kuilusta. Herra, minä häpeän 
kaikkia harhateitäni. Jos minä saan palata, niin
kuule minun harras rukoukseni. Ja minähän saan
palata, sentähden Sinä huudat minulle, että minä
tulisin. 

Hyvä Paimeneni, katso minuun kaikessa surkeudessani.
Katso, minun järkeni on pimitetty, minun tahtoni on
paha ja kiero, minun himoni ovat minulle ylivoimaisia,
minun omatuntoni on revitty ja sairas. Jollet Sinä auta,
olen minä kadotettu.

Jatka rakkautesi iskuja, siksi kunnes olet minut
pelastanut. Älä luovu lampaastasi, ennenkuin olet sen
ottanut olallesi ja sen kantanut laumasi yhteyteen.

Isä, auta minua oikeaan parannukseen, murra minun 
sydämeni kovuus, uudista minun mieleni, ota minut
omaksesi.

Herra Jeesus, minä uskon, että Sinä olet ristiinnaulittu
minun ja koko maailman pelastukseksi.

Amen.

( Johan Filip Fresenius,  1705-1761 )



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti