Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 17. toukokuuta 2020

Päivän Rukous,,Toukokuun 18. päivä






Missä synti on suureksi tullut, siinä armo
on tullut ylenpalttiseksi.

Room. 5, 20.


Herra Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.
Saata minut tuntemaan Jeesus Kristus ja
uskomaan Häneen. Minä näen, että minä olen
auttamattomasti hukassa, jollei minulla ole 
Hänen vanhurskauttansa. Herätä minussa usko
tähän vanhurskauteen.

Herra, minä olen kuullut Sinun olevan armollinen
Jumala ja Sinun lähettäneen Poikasi Jeesuksen
Kristuksen maailman Vapahtajaksi. Olen myöskin
kuullut, että Sinä tahdot Hänet lahjoittaa sellaiselle
viheliäiselle syntiselle, kuin minä olen. Älä hylkää
minua, Herra. Anna Sinun armosi olla suuri.

Pelasta minun sieluni Sinun Poikasi Jeesuksen
Kristuksen kautta. Minä odotan Sinua. Sinä tulet
minun tyköni totisesti, etkä viivyttele. Minä olen
ollut hyvin murheellinen, murheellisempi kuin
koskaan elinpäivinäni. Murheeni tuli siitä, että
uudestaan näin, kuinka suuret ja inhoittavat 
minun syntini ovat.

Mutta silloin minä huomasin, että Sinä, Herra
Jeesus, katselit minuun, ja minä kuulin Sinun
sanovat : Usko minuun, niin sinä tulet autuaaksi.
Sydämeni kaipauksella minä pakenin hakemaan
pelastustani Sinussa.

Sinun Henkesi todisti minulle, että Sinä rakastat
minua ja olet verelläsi minut synneistäni pessyt. 
Sinä elät ja rukoilet alati minun edestäni. Ja nyt
minun sydämeni on täynnä riemua.

Minä tahdon tehdä jotakin Sinun nimesi kunniaksi.

Amen.

( John Bunyan, 1628-1688 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti