Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 4. toukokuuta 2020

Päivän Rukous,, Toukokuun 4.päivä.






Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne
lumivalkeiksi, vaikka ne ovat purppuranpunaset,
tulevat ne villanvalkoiseksi.

Jes. 1, 18.


Kaikkivaltias Jumala, taivaallinen Isä,
valkeuden ja laupeuden alku !

Kurjin syntisistä uskaltaa Sinua lähestyä.
Vahvista minua voimallasi, että minä voisin
Sinua lähestyä tavalla, joka olisi Sinulle otollinen
ja parhaiten vastaisi minun tarvettani. Minä 
tiedän kyllä, kuinka heikko minä olen, kuinka minä
tahdon itserakkauteni ravinnoksi käyttää luvallisinta,
hyödyllisintä tekoa.

Unohda, laupias Vapahtaja, Sinä syntisten ystävä,
Herra Jeesus, unohda oman täydentekemisesi tähden
entiset tuhannet syntini. Vapahda minut niiden 
hirveästä taakasta ja niiden häpeällisestä vallasta
vaikuttamalla minussa elävä usko itseesi.

Sinä laupeuden ja voiman alku ja loppu, kaikkien 
hyvien lahjojen antaja, joka olet aloittanut hyvän
työsi, päätä se omaksi kunniaksesi ja köyhän sieluni
pelastukseksi. Ota, Herra, minut hoidettavaksesi.

Ota kaikki, mitä sanon omakseni, sieluni ja ruumiini,
järkeni ja tahtoni ja kaikki voimani, ota ne, puhdista
ne, uudista ne, hoida niitä Oman tahtosi mukaan.

Ennen kaikkea, anna minulle armoa, että ensiksi
koettaisin Sinun avullasi ottaa malan omasta 
silmästäni ja sitten myös tehdä työtä veljeni ja 
sisareni parantamiseksi.

Anna minulle elävä usko, niin tulen Sinun 
armostasi autuaaksi.

Amen.

( Johan Fredrik Bergh, 1795-1866 )




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti