Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 31. maaliskuuta 2020

Päivän Rukous,,Maaliskuun 31.päivä





Armo ja Rauha Jumalalta, Isältämme ja
Herralta Jesukselta Kristukselta.

Gal. 1,3.


Ole ylistetty Jumalani, sillä vaikka minä olen 
kaikkeen hyvään arvoton, ei Sinun laupeutesi ja
määrätön hyvyytesi milloinkaan herkeä tekemästä 
hyvää kiittämättömille ja Sinusta kauas
poikenneille.

Armollisin Herrani, suo minulle armosi, anna armosi 
olla minun kanssani ja loppuun asti pysyä omanani.
Suo minun aina aina haluta ja tahtoa sitä, mikä Sinulle
on mieluisinta. Sinun tahtosi olkoon minun, ja minun 
tahtoni noudattakoon Sinun tahtoasi.

Anna minun kuolla pois kaikesta, mikä on maailmasta,
niin että Sinun tähtesi mielelläni olisin tuntematon ja
halveksittu tässä maailmanajassa. Herätä minussa 
korkein halu löytää Sinussa leponi ja saada sydämelleni
rauha Sinussa. Sinun edestäsi pakenevat pahat ajatukset.

Sinun tykösi minä pakenen kaikessa ahdistuksessa, 
Sinuun minä turvaan. Sisimmästä sydämestä huudan
Sinua avukseni ja tahdon kärsivällisesti odottaa 
lohdutustasi. Sinä olet sydämeni tosi rauha ja ainoa lepo.

Ilman Sinua on kaikki elämäni vaivaa ja levottomuutta.

Sinun rauhassasi, Sinussa ainoassa, korkeimman hyvässä,
olen lepäävä ja löytävä leponi.

Amen.

( Tuomas Kempiläinen, 1380-1471 )






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti