Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 9. maaliskuuta 2020

Päivän Rukous,,Maaliskuun 10.päivä.



Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen,
joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu.

2. Kor. 7, 10.


Jeesus, Jumalan iänkaikkinen Poika ! 

Sinä olet ostanut minut verelläsi, mutta minä en ole 
tahtonut olla Sinun omaisuutesi. Oi Pyhä Henki, minä 
olen vastustanut Sinun armotyötäsi. Minun järkeni on 
sokea, minun tahtoni on kiero, se vihaa hyvää ja rakastaa pahaa.

Minun mieleni liikkeet ovat kuin aallot pauhaavalla
merellä, jotka heittävät minut sinne tänne syntisiin 
himoihin. 

Jumalani, armahda minut ja lahjoita minulle
armosi, että minun paha sydämeni muuttuisi. Sinä tiedät,
etten minä itse voi muuttaa itseäni, sentähden käännä Sinä 
minut, niin minä käännyn. Anna minulle armosi, että oikein tuntisin turmelukseni. 

Vaikuta minussa Sinun mielesi mukainen murhe,että sydämestäni katuisin syntejäni, vihaisin niitä ja tempautuisin irti niiden kahleista. 

Ota minusta pois lihallinen mieleni ja kaikki vihollisuus 
Sinua vastaan ja valmista minut asunnoksesi. Jeesus, älä 
luovu minusta, vaan kolkuta pahalle sydämelleni. Herätä ja valmista sitä Henkesi voimalla, niin että vihdoin voit tulla sydämeni oven kautta sisään ja aterioda minun kanssani, ja minä Sinun kanssasi.

Auta minua valmistamaan itsessäni tilaa Sinun Pyhälle
Hengellesi, että Henkesi suorittaisi armotyötäsi ja minä
muuttuisin. Herra Jeesus, muista, että Sinä olet kuollut
minunkin tähteni. Kuule rukoukseni kuolemasi tähden.

Amen

(Johan Filip Fresenius, 1705-1761)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti