Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 8. maaliskuuta 2020

Päivän Rukous,, Maaliskuun 9. päivä.



Jeesus tunti kaikki, eikä Hän tarvinnut kenenkään todistusta
ihmisestä, sillä Hän tiesi itse, mitä ihmisessä on.

Joh. 2, 25.



Herra Jumala, Sinä olet kaikkien niiden sydänten
valkeus, jotka kiinnittävät katseensa Sinuun. Sinä olet
kaikkien siulujen elämä, jotka Sinua etsivät. 

Ole Sinä minun sydämeni ilo. Ota sydämeni kokonansa omaksesi ja jää sydämeeni. Minä tunnustan, että minun 
sieluni asumus on liian ahdas Sinulle. Avarra sinä se, että sinä
voit tulla sisään. se on raunioina, mutta rakenna Sinä se
jälleen. 

Minä tiedän ja tunnustan, että siinä on paljon sellaista, mikä haavoittaa Sinun silmiäsi. Mutta ketä minä rukoilisin avukseni puhdistamaan sydäntäni, jollen Sinua, ainoata ? 

Sinulle minä sentähden huutamistani huudan.
Herra, minun Jumalani, Sinä olet ainoa toivoni. Sinä olet 
minut luonnut. Sinä tiedät, mitä kiusauksia minä kykenen
vastustamaan ja mitä minä en kykene karkoittamaan.
Minä sitä en tiedä. 

Minun toivoni on yksin se, että Sinä pysyt uskollisena ja ettei kiusaus ahdista minua yli voimieni. Sinä tunnet minun voimani, säilytä se. Sinä tunnet myös minun heikkouteni, auta sitä. Sinun armahtavaisuutesi on minun ainoa toivoni. 

Kun sinä olet meidän väkevyytemme, me todella olemme väkeviä. Kun omaan voimaamme luotamme, me tulemme voimattomiksi. 

Puhdista Sinä meidät salaisista vioistamme ja varjele palvelijoitasi eksymästä itsepetoksen syntiin. 
Tee Sinä minussa valtauksesi.

Amen

(kirkkoisä Augustinus, 354-430)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti