Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 14. maaliskuuta 2020

Päivän Rukous,,Maaliskuun 14.päivä.






Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme
verellänsä, Hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti ! Amen.

Joh. Ilm. 1,5-6.


Minun sieluni suuresti ylistää Herraa, ja minun
henkeni riemuitsee Jumalasta, Vapahtajastani, sillä
Hän pukee minun ylleni autuuden vaatteet ja verhoaa
minut vanhurskauden viittaan. 

Sinun veresi, Herra Jeesus ja vanhurskautesi, jonka Sinä 
olet minulle hankkinut ja lahjoittanut, on se ihana puku, 
jolla Sinä olet minut kaunistanut ja jolla minä voin kestää Jumalan edessä, nyt ja iankaikkisesti. 

Kuinka suuri onkaan Sinun rakkautesi, kuinka mittaamaton Sinun laupeutesi, jonka osoitat meille, ihmisraukoille. 
Kuinka sanomaton on Sinun armosi rikkaus, jonka olet ilmoittanut minullekin,viheliäiselle madolle. 

Herra, minä olen mahdoton kaikkeen laupeuteen ja uskollisuuteen, jota olet osoittanut minulle. Minä en ole arvollinen saamaan pisaraakaan, ja Sinä annat minun 
syödä salattua mannaa ja virkistät minua elämän vedellä, 
joka virtanaan vuotaa minuun ! 

Sinä avaat minulle hengessä taivaan ja annat minun 
ennakolta maistaa tulevaa autuutta. Minä tiedän nyt 
varmasti, että kaikki syntini on anteeksi annetttu, ja kun minulla on syntien anteeksiantamus, minulla myös on 
elämä ja autuus.

Sentähden minun sieluni kiittää Sinua, Herra, ja kaikkia,
mitä minussa on, Sinun pyhää nimeäsi. Minun sydämeni 
tahtoo ikäänkuin sulaa rakkaudesta, Herra Jeesus, kun sinä olet vuodattanut rakkautesi minuun. 

Autuas on se kansa, joka voi iloita, Halleluja !

Amen.

(Johan Filip Fresenius, 1705-1761)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti