Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 15. maaliskuuta 2020

Päivän Rukous,,Maaliskuun 15. päivä.







Me rakastamme häntä, sillä hän on ensin rakastanut meitä.

1.Joh. 4,19


Minä ylistän Sinua, taivaallinen Isä, Herramme
Jeesuksen Kristuksen Isä, että muistat minua 
vaivaista. Sinä laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen
Jumala, minä kiitän Sinua, joka minua kelvotonta 
kuitenkin lohdutuksellasi virvoitat. 

Minä ylistän ja kunnioitan Sinua yhdessä ainosyntyisen 
Poikasi ja Puolustajan, Pyhän Hengen, kanssa iankaikkisesta
iankaikkiseen. 

Herrani ja Jumalani, Sinä pyhä rakkauden lähde, kun Sinä tulet sydämeeni, riemuitsee kaikki, mikä minussa on. Sinä olet minun kunniani ja sydämeni ihastus.
Sinä olet toivoni ja linnani ahdistuksen päivänä. 

Mutta koska rakkauteni on niin heikko ja pyhitykseni 
epätäydellinen, minä tarvitsen alati vahvistustasi ja
lohdutustasi. Käy sentähden usein sydämeni temppelissä
ja neuvo minua pyhällä kurituksellasi. 

Vapahda minut pahoista himoista ja paranna sydämeni luvattomista haluista, että minä sisällisesti parannettuna ja puhdistettuna tulisin kelvolliseksi rakastamaan, urhoolliseksi kärsimään ja vahvaksi kestämään. 

Laajenna sydämeni rakkaudessasi, että oppisin sydämeni sisimmässä maistamaan, kuinka suloista on rakastaa. 

Kannattakoon minua rakkautesi niin,että kohoan itseni yli ja rakastan Sinua enemmän kuin itseäni, enkä itseäni ilman Sinua, ja kaikki Sinua rakastavia Sinussa, niinkuin vaatii rakkauden laki,joka Sinusta loistaa.

Amen.

(Tuomas Kempiläinen, 1380-1471)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti