Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 7. toukokuuta 2022

Päivän Rukous,, Toukokuun 7. päivä

 


Tosin  on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet
ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun 
nimeäni kieltänyt.

Joh. Ilm. 3, 8.



Herra Jeesus Kristus, iankaikkinen armahtaja,
kaitse Sinun laumaasi. Avaa jokapäiväisellä
kutsumisellasi meidän korvamme kuulemaan ja
sydämemme tottelemaan Sinun armosi ääntä. 
Aseta meidän silmiemme eteen tuo suuri aarre, 
jonka Sinä olet meille valmistanut.

Auta, että sydämemme sen käsittäisi. Sinun 
haavojesi kautta me olemme parannetut. Minä en
häpeä kerjätä Sinulta. Minä annan kunnian Sinulle,
mutta itselleni häpeän. Sinä Herra Jeesus, joka olet
armovaltakunnan Kuningas, ja minä, joka olen
syntinen, sovimme hyvin yhteen. Rikas Herra ja 
köyhä kerjäläinen kuuluvat toisillensa.

Sinä olet elämän leipä. Sinä elätät ja ruokit minua,
niin ettei minun tarvitse nähdä nälkää. Sinä annat
minulle elämän ja autuuden. Kerjäläisen elämää
minä elän Sinun edessäsi. Minä tartun Sinun
lupauksiisi, minä rukoilen, että Sinä itse minussa
herätät halun saada Sinut omistaa.

Sitä halua minulla itselläni ei ensinkään ole. Auta
minua katsomaan Sinuun, Jumalan Karitsaan, 
joka olet kantanut minun syntini. Auta minua 
hiljaisuudessa ottamaan vastaan Sinun Pyhä Henkesi                         
armovaikutuksia ja tarkkaamaan Sinua, Herra, joka                                              minulle olet näkymätön, mutta kuitenkin läsnäoleva.


Herra Jeesus, ei minulla ole muuta seuraa kuin Sinä.
Minä saan kokea, että Sinä, Herra, olet läsnä niitä,
joilla on särjetty sydän. Sinä pelastat ne, joilla on
murtunut mieli.

Amen.



( Jonas Lagus, 1798-1857 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti