Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 22. toukokuuta 2022

Päivän Rukous,, Toukokuun 22. päivä

 



Minä todella luen kaikki tappioksi, tuon ylen kalliin,
Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen 
rinnalla.

Fil. 3, 8.




Herra Jumala, taivaallinen Isä, minun apuni
tulee Sinulta, joka olet tehnyt taivaan ja maan.
Minä pyrin ylöspäin, rakas Jumala, sinun 
vuorillesi. Ylöspäin minun sieluni kohoaa
löytääkseni Herran Jeesuksen. Maailma juoksee
alaspäin. Yksi etsii rikkautta ja tavaraa. 

Opeta minulle, Isä, että minulla Jeesuksessa on 
rikkautta yltäkylläisesti. Hänellä on rikkautta
kyllin. Hän antaa omastaan myös minulle. Katso,
Herra, jos minun sieluni päämäärä olisi saada
kultaa ja hopeaa, niin Sinä taitaisit minulle avata
maailman, joka on niitä täynnä. 

Mutta mitä minä tavaralla tekisin ? Minä tyydyn
siihen, että minun tavarani on Jeesus.

Toinen juoksee maailman kunniaa ja korskaa 
saavuttaakseen. 

Mutta sano minulle, Herrani : eikö ole kyllin kunniaa 
siinä, että Jeesus on minun lohdutukseni, että minä 
saan olla yhtenä jäsenenä hänen ruumiissaan? 

Sano minulle, Isäni, että Jumalan lapsen iankaikkinen
ja katoamaton kruunu on parempi kuin kallein
maallinen kruunu. Minä tyydyn, Herra Jumala,
siihen, että minä saan olla Sinun lapsesi. Sydämeni 
ei löydä mistään muualta iloa ja nautintoa kuin
Jeesuksesta yksin.

Kun Jeesuksen Henki paistaa iloa sydämeeni, silloin 
riemuitsee ruumiini ja sieluni Sinussa, elävä Jumala.

Sentähden, Isä, minä uskon, minä pyrin ylöspäin.
Kun minulla on Jeesus, minulla on kaikki, mitä
haluan ja tarvitsen.

Amen.


( Juhana Gezelius, pojanpoika, 1686-1733 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti