Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 26. toukokuuta 2022

Päivän Rukous,, Toukokuun 26. päivä

 


Kun Sinä olet kanssani, en minä mistään maan
päällä huoli.

Ps. 73,25.

Hyvä laupias Herra Jeesus, kirkasta minut 
iankaikkisen valkeuden kirkkaudella. Poista 
minun sydämeni majasta kaikki pimeys. Estä
moninaiset turhat ajatukset saamasta valtaa
minussa. Sammuta se voima, joka kiusaukset
herättää.

Sodi Sinä väkevästi minun puolestani ja karkoita
luotani pahat pedot, maailmalliset himot. Anna
minulle Sinun voimasi, että Sinun kiitoksesi 
kajahtaisi pyhiesi kartanoissa. Vaimenna kaikki
epäuskon tuulet minussa. Anna minussa vallita
suloisen rauhan, anna minulle hyvän omantunnon 
lahja.

Minä olen tyhjä ja karkea maa, siksi kunnes Sinä
minut virvoitat Sinun armosi, taivaallisella kasteella.
Anna minun maistaa Sinun autuuttasi niin
runsaasti, että minä häpeän kaikkia lihallisia
ajatuksiani ja pyyteitäni.

Yksin Sinä, minun Herrani, olet minun tyydytykseni
ja minun elämäni. Ilman Sinua on kaikki minun 
elämässäni turhaa. Sinä yksin rakastat minua
täydellisesti. Sido minut itseesi rakkauden
katkeamattomilla siteillä.

Anna Sinun valkeutesi ja totuutesi paistaa minun 
elämäni ylitse. Kuule minun huokaukseni Sinun
rakkautesi tähden.

Amen.


( Mikael Agricola, n. 1510-1557 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti