Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 30. toukokuuta 2022

Päivän Rukous,, Toukokuun 30. päivä

 


Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja 
pelastuksen päivänä sinua auttanut. Katso, nyt on
otollinen aika, nyt on pelastuksen päivä.

2. Kor. 6, 2.


Pitkämielinen ja armahtavainen Jumala,
miten suuri onkaan se laupeus, jonka olet
meille osoittanut Pojassasi Jeesuksessa
Kristuksessa. Sinä olet armossasi meille
suonut pitkän ajan kääntymykseen.

Me hartaasti rukoilemme Sinua, että Sinä 
meitä säästäisit siitä rangaistuksesta, joka
uhkaa armosi laiminlyöjiä. Herra, anna
armosi, että me nyt oikein käyttäisimme
suomaasi armonaikaa, ennenkuin se on 
kulunut loppuun.Varjele meitä lykkäämästä 
ratkaisuamme.

Älä ota meiltä pois kynttilänjalkaasi, vaan
anna valon sydämissämme koittaa. Auta
meitä kääntymykseen ja täytä meidät Sinun
rakkaudellasi. Herätä meissä kaipausta ja
halua omistaa Sinun sanasi. Kaikkivaltias
Jumala ja Isä, anna minulle voimaa ja 
viisautta palvella Sinua ja taistella Sinun 
totuutesi puolesta.

Täytä minun sydämeni tänä hetkenä hartaalla
halulla nöyrtyä Sinun edessäsi ja palvoa
Sinua. Minä notkistan polveni Sinun edessäsi.
Anna Sinun Pyhän Henkesi tehdä minussa
työtä ja minulle opettaa, mitä minun on rukoil-
tava. Minä rukoilen Sinua itseni puolesta ja
kaikkien niiden puolesta, jotka Sinuun ja 
Poikaasi Jeesukseen Kristukseen turvaavat.

Puhdista meidän sydämemme kaikista pahoista
vaikuttimista. Auta meitä olemaan pieniä ja
halpoja Sinun edessäsi. Sido meidät toisiimme,
että myötä-ja vastoinkäymisessä olisimme yhtä.

Uskoton maailma halveksii Sinun armoasi ja
väärentää Sinun sanaasi. Mutta asia on Sinun,
rakas Jumala. Sinä olet sen viepä voittoon.

Amen


( Hans Nielsen Hauge, 1771-1824 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti