Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 3. toukokuuta 2022

Päivän Rukous,, Toukokuun 3. päivä

 


Minä olen maailman valkeus. Joka minua seuraa, se
ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva 
elämän valkeus,

Joh. 8, 12.


Valaise minua, rakas Jeesus, sisällisen valon
kirkkaudella ja karkoita sydämeni sisimmästä
kaikki pimeys. Keskitä harhailevat ajatukseni
ja karkoita minua ahdistavat kiusaukset. Lähetä
valosi ja totuutesi, että ne loistaisivat maan päälle,
sillä minä olen autio ja tyhjä maa, siksi kunnes Sinä 
valaiset minua.

Vuodata armosi ylhäältä, täytä sydämeni taivaan
kasteella, avaa hartauden lähteet kostuttamaan
maan pintaa, että se tuottaisi hyvän, otollisen
hedelmän. 

Ylennä syntien raskauttama mieleni ja kohdista
haluni taivaallisiin, etten enää ajattelisi maallisia,
kun saan maistaa taivaallista autuuttasi. Yhdistä 
minut itseesi rakkautesi katkeamattomin sitein,
koska Sinä yksin tuotat rakastavalle tyydytystä ja
ilman Sinua on kaikki turhaa ja arvotonta.

Ole ylistetty, Herra, joka olet tehnyt hyvin
palvelijallesi, Sinun suuren armosi mukaan. Sinun
tekosi ovat sangen hyvät, Sinun tuomiosi oikeat
ja kaitselmuksesi johtaa kaikkea.

Kiitos ja kunnia olkoon Sinulle, Isän Kirkaus,
Sinua kiittäköön ja ylistäköön suuni, sieluni ja
kaikki luodut yhdessä.

Amen.


( Tuomas Kempiläinen, 1380-1471 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti