Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 28. toukokuuta 2022

Päivän Rukous,, Toukokuun 28. päivä

 




Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi
kuin mikään kaksiteräinen miekka - - ja se on
sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija.

Hebr. 4, 12.


Herra, totuuden Jumala, autuas on se, joka
on oppinut Sinut tuntemaan, vaikka hän olisi 
oppimaton kaikessa muussa. Sana joka todistaa
Sinusta, on tiedon rikkauden aarteisto. Se 
synnyttää kokonaisen maailman ajatuksia. Kun
minä luen tai kuulen sanaasi, niin väliin minun
on mieli hypähtää ilosta, sillä minä koen uudelleen
itsessäni sen, mitä Sinun sanasi ylistää.

Väliin herättää Sinun sanasi katkeran kivun, kun
se keihään tavoin lävistää sydämeni ja sen okaat
kuolettavasti haavoittavat helmasyntejäni. Mikä 
on, Herra, Sinun sanasi vertaista ? Ainoastaan 
Sinä itse, joka et milloinkaan erehdy. Minä tahdon
pysyä Sinun sanassasi.

Sinä annat Sinun sanasi juurtua minun sydämeeni,
niin että minä yöt päivät kuulen Sinun äänesi. Avaa
minulle Sinun viisautesi aarteet ja anna kaiken 
pimeyden sielussani paeta Sinun sanasi kirkkauden
säteiden edestä. 

Anna Henkesi puhua minulle sanassasi, että minä 
oikein osaan Sinua rukoilla. Anna armosi, Herra,
että minä lujasti uskon sanaasi, kuulen sitä hartaasti
ja kätken sen sydämeeni. Avaa minulle Sinun tietosi
aarteet.

Älä hylkää minua minun heikkouteni tähden, vaan
vahvista minun uskoni Sinun suuren laupeutesi
mukaan, Jeesuksen Kristuksen, meidän
Vapahtajamme kautta.

Amen.


( Kirkkoisä Augustinus, 354-430 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti