Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 31. tammikuuta 2022

Päivän Rukous,, Tammikuun 31. päivä

 


Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto

teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.

1 Tess. 5, 18.


Laupias Herra Jumala, minä rukoilen Sinulta kiitollista sydäntä.


Ääretön on Sinun armosi minua kohtaan. Minä en ole milloinkaan Sinulle

tulevaa kunniaa, enkä minä ole edes mieleeni johdattanut, kuinka hyvä 

Sinä olet. Ei olisi muuta kuin kuin oikeudenmukaista, että Sinä kiittämattö-

myyteni tähden ottaisit takaisin kaiken, minkä olet minulle antanut, sillä

Sinulle se kuuluu ja Sinun omaasi se on. 


Rakas Isä, anna anteeksi kiittämättömyyteni ja poista minun elämästäni 

rangaistuksesi. Anna minulle ymmärrys tietääkseni, miten minä ilman

Sinua olen kuollut ja eloton varjo. Täytä minun sydämeni ja suuni Sinun

kiitoksellasi. Auta minua käyttämään kaikki, mitä minulla on, Sinun 

nimesi kunniaksi. 


Varjele minua etsimästä omaa kiitostani, auta minua kaikessa edistämään

Sinun kunniaasi. Anna minulle armosi, että myötäkäymisessäni ja vastoin-

käymisessäni uskalluksella tunnustan Sinut ja loppuuni asti kestävästi

palvelen Sinua. Anna minulle sekin armo, että lopulta kuolemani kautta

ylistäisin Sinun nimeäsi.


Min tahdon kaikkien Sinun pyhiesi kanssa Sinua kiittämään ja ylistää

ajassa ja iankaikkisuudessa.


Amen.


( Johann Arndt, 1555-1621 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti