Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 30. tammikuuta 2022

Päivän Rukous,, Tammikuun 30. päivä

 




Sinun koskiesi pauhussa syvyys syvyydelle huutaa. Kaikki Sinun

kuohusi ja aaltosi käyvät minun ylitseni. Miksi murehdit, minun

sielluni ja miksi olet minussa niin levoton ?  Odota Jumalaa.

Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua,

minun Jumalaani.

Ps. 42, 8, 12.


Rakas Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, minun Vapahtajani !


Sinä olit kaikkien kiusausten alainen niinkuin minäkin, kuitenkin

ilman syntiä. Sinä olet sanassasi kehoittanut minua käymään

uskalluksella armonistuimen eteen, että saisin laupeuden ja löytäisin

armon avukseni oikeaan aikaan. Tähän sanaasi turvautuen minä tulen

nyt eteesi. Minä rukoilen ja anon apua, kun olen hädässä ja ahdistuksessa.


Sinä et tahdo sammuttaa suitsevaista kynttilänsydäntä etkä musertaa

särjettyä ruokoa. Armahda siis minua. Vahvista minun heikkoa uskoani. 

Elähdytä minun toivoani Sinun laupeuteesi. Anna minua painavan kärsi-

mykseni koitua minulle siunaukseksi. Valista minua Pyhällä Hengelläsi,

että minä tuntisin syntini ja puutteeni. 


Auta minua pitämään kiinni syntien anteeksiantamisen lupauksesta, jonka

Sinä olet antanut kaikille katuvaisille. Rakas, laupias Vapahtaja, sieluni

paimen, Sinä olet luvannut, ettei kukaan ole saava temmata lampaitasi

Sinun käsistäsi. Varjele ja pidä minua Sinun yhteydessäsi. Auta minua 

kätkeytemään laupeuteesi siipien suojaan, kunnes ahdistus on mennyt 

ohitse. 


Suo lupauksesi mukaan, ettei kiusaus käy yli minun voimieni, vaan tee

Sinä siitä sellainen loppu, joka on Sinulle kunniaksi ja minulle hengelliseksi

kasvamiseksi.


Kuule minun rukoukseni Sinun rakkautesi tähden.


Amen.


( Suomen kirkon rukouskirja )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti