Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 24. tammikuuta 2022

Päivän Rukous,, Tammikuun 24. päivä





Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan 

harmaantumiseenne saakka minä kannan, minä nostan,

minä kannan ja pelastan.

Jes. 46, 4.


Rakas taivaallinen Isä !


Minä ylistän Sinua, että kohta kun silmäni olivat nähneet 

päivänvalon, Sinä otit minut pyhän kasteesi armoliittoon ja

teit minut sen kautta osalliseksi kaikkeen siihen autuuteen,

jonka Sinä Kristuksessa olet meille lahjoittanut, ja myös, että

jo varhaisesta lapsuudestani asti soit Sinun armosi olla 

suuri minussa.


Sinä olet minua sangen voimallisesti vetänyt luoksesi, ja minun,

joka monine synteineni olisin ansainnut kokonaan toista, Sinä olet

antanut juoda ikäänkuin yhdestä riemuvirrasta.


Surun kyyneleet minun sydämeni suuren kurjuuden tähden Sinä olet

muuttanut pelkiksi ilon ja ylistyksen kyyneliksi. Rakkautesi Sinä 

olet antanut tulla niin eläväksi sielussani, että se on täyttänyt minun

sydämeni. Sieltä on tuska ja murhe kokonaan kadonnut, niin että minä

olisin voinut huudahtaa : Abba, rakas Isä, tämäkö on se  suloinen maito,

jolla Sinä hentoja imeväisiä ruokit ?


Tosin minä olen kääntymykseni jälkeen useasti hairahtunut ja tehnyt 

väärin, kuitenkaan et Sinä koskaan ole antanut minun kauan armoa

huutaa, vaan olet kohta kääntänyt kasvosi minun puoleeni, antanut

anteeksi minun virheeni ja uudella voimalla vetänyt minut luoksesi.


Herra, Sinun armoasi minä odotan.


Amen.


( August Hermann Francke, 1663-1727 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti