Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 13. tammikuuta 2022

Päivän Rukous,, Tammikuun 13. päivä

 




Katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä 

maailman loppuun asti.

Matt. 28, 30.


Herra Jeesus Kristus, Vapahtajani, minä tahdon totella, kun

Sinä puhut minulle.


Sinä olet Henkesi kautta alituisesti läsnä minun elämässäni. Sinä

olet pysyväinen esikuva ja innoittaja minun sydämessäni. Sinuun

minä luotan, Sinua olen oppinut rakastamaan. 


Mitä Sinun Henkesi minulle puhuu, se on aina oikeudenmukaista. Se

on sopusoinnussa sen suuren, pysyvän hyvyyden kanssa, joka täyttää

maailman ja tulee Jumalalta. Minä tiedän että minun sieluni tulee

ravituksi ja vahvistetuksi ainoastaan sen kautta, että minä olen 

kuuliainen Sinun Henkesi äänelle.


Minä olen jättänyt tänään tekemättä sellaista, jota Sinä, Herra Kristus,

ystävänäni tahtoisit, että minä tekisin. Anna laiminlyöntini minulle

anteeksi. Korkeassa ja syvässä rakkaudessasi Sinä vedät minua rukouk-

seen. Herätä minussa elävä halu seurata Sinun Henkesi kehoitusta. Sinä 

tahdot että minä kunnioittaisin, auttaisin ja siunaisin veljiäsi ja sisariasi.


Anna minulle, Herra, enemmän rakkautta, että minä täyttäisin Sinun 

tahtosi. Minä tiedän ja myönnän, että minun pitäisi Sinun tahtosi mukaan

olla puhdas teoissa, sanoissa ja ajatuksissa. Anna minulle uusi, vahva

Henki, että minä voisin täyttää Sinun tahtosi.


Rakas Herrani, auta minua olemaan Sinun tahdollesi ja käskyillesi 

kuuliainen, että minä harjaantuisin siihen loputtomaan kuuliaisuuteen,

jota saan Sinulle osoittaa kautta iankaikkisuuden.


Amen.


( Phillips Brooks, 1835-1893 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti