Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 9. joulukuuta 2020

Päivän Rukous, Joulukuun 9. päivä

 


Itse rauhan Herra antakoon teille rauhan, aina ja kaikella

tavalla. Herra olkoon kaikkien teidän kanssanne.

2. Tess. 3, 16.


Kaikkivaltias, iankaikkinen Jumala, minä tunnustan, etten minä

ole käyttäytynyt Sinua kohtaan, niinkuin minun olisi pitänyt.

Minulla ei ole oikeaa uskoa Sinuun. Minä en ole pitänyt Sinua

silmieni edessä. Minä en ole toiminut lähimmäiseni hyväksi sillä

tavalla, kuin minä tahdon, että Sinä toimit minun hyväkseni.


Mutta käänny armossa minun puoleeni rakkaan Poikasi Jeesuksen

Kristuksen tähden. Ei minulla ole ketään toista, jonka tykö menisin.

Minä tulen Sinun tykösi, niinkuin lapsi tulee isänsä luo. Anna anteeksi

minun syntini ja anna minulle armoa ja voimaa tehdäkseni parannuksen.


Taivaallinen Isä, Sinä olet hyvyydessäsi luvannut Jeesuksen Kristuksen,

rakkaan Poikasi, kautta, että me saamme uskallusta rukoilla Sinulta

kaikkea, mikä meille on tarpeen. Ajattele siis, Isä, meitä, jotka olemme

Sinun lapsiasi. Sinä olet taivaassa, jossa vallitsee rauha ja autuus ja ilo

ja riemu. Siellä on oikea isänmaamme.


Me, Sinun köyhät lapsesi, olemme maan päällä, jossa rauhattomuus ja

suru meidät valtaa. Me olemme täällä vieraita ja muukalaisia. Anna

meille, Herra Jumala, Sinun rakkaudestasi, mitä me tarvitsemme 

ruumiimme ja sielumme ylläpitämiseksi. Anna meidän työmme 

menestyä. Siunaa meitä Isällisellä siunauksellasi. 


Sinä olet kaikkivaltias Jumala iankaikkisesti. Anna minulle hyvä 

omatunto ja anna minun elää ja kuolla lujassa luottamuksessa

Sinun laupeuteesi. 


Laupias Jumala, ole kaikille ihmisille ja ole minulle armollinen.


Amen.


( Olavi Pietarinpoika, 1493-1552 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti