Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 29. joulukuuta 2020

Päivän Rukous, Joulukuun 29. päivä



Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki. särjettyä

ja murtunutta sydäntä et Sinä, Jumala, hylkää. 

Ps. 51, 19.


Herra Jumala, Sinä olet minun voimani, minun väkevyyteni,

minun turvapaikkani, minun lunastajani.


Anna Sinä minulle ne ajatukset, joilla minun on ajateltava Sinua.

Opeta minulle ne sanat, joilla minun tulee Sinua kiittää. Vaikuta 

minussa ne teot, jotka ovat Sinulle mieluisia. Minä tiedän, että on

yksi, jota Sinä et halveksi : nimittäin syvästi murheellinen henki.

Se on Sinulle otollinen uhri. Sinä otat vastaan särjetyn ja murtuneen

sydämen.


Herra, minun autuuteni Jumala, älä anna minun olla niiden joukossa,

jotka jonkun ajan uskovat, mutta luopuvat, kun kiusaus tulee. Ole minun

kilpeni taistelussani ja apuni murheen hetkenä. Herra, minä tahdon Sinua

rakastaa ja kiittää siitä, että Sinä olet minulle antanut kaiken anteeksi. 

Minä rakastin syntiä, minä tein kaikkea pahaa. Niin tälläinen minun

sydämeni oli, Jumala. 


Minä harhailin kaukana Sinusta eikä kukaan ole tarvinnut enemmän 

anteeksiantamusta kuin minä. Mutta Sinä olet kaiken antanut anteeksi.

Minkä minä olen tehnyt pahasta tahdostani, sen Sinä olet antanut

anteeksi . Ja sen pahan, jota ajattelin, mutta Sinun armostasi

en tehnyt, sen Sinä samoin annoit anteeksi.


Sinä iankaikkinen vanhurskaus, Sinä pyhä Jumala,

Sinä olet pyyhkinyt kaiken pois.   Halleluja.


Amen.


( Kirkkoisä Augustinus, 354-430 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti