Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 27. joulukuuta 2020

Päivän Rukous, Joulukuun 27. päivä





Herra Jeesus, ota minun henkeni !

Ap.t. 7, 50. 


Kaikkivaltias, iankaikkinen, laupias Herra Jumala, Sinä olet 

rakkaan Herrani Jeesukseksen Kristuksen Isä, minä tiedän 

varmasti, että Sinä tahdot ja voit täyttää kaiken, minkä olet

luvannut, sillä Sinä et voi valehdella, Sinun sanasi on totuus.


Sinä olet elämäni alusta minut liittänyt rakkaan Poikasi 

Jeesuksen Kristuksen yhteyteen. Hän on tullut pelastamaan

minut perkeleestä, kuolemasta, helvetistä ja synneistäni. 

Suuremmaksi varmuudeksi on Sinun armollisen tahtosi mukaan 

minulle lahjoitettu pyhän kasteen ja pyhän ehtoollisen sakramentit,

rakkaan Herrani Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri leivässä ja

viinissä, ja niissä minulle tarjotaan syntien anteeksisaaminen.


Sinun tarjouksesi minä olen vastaanottanut ja lujassa uskossa omistanut 

Sinun sanasi. En minä nyt ollenkaan epäile sitä, että olen turvassa ja

pelastettu perkeleen, kuoleman, helvetin ja synnin vallasta. Jos tämä on

Sinun jumalallisen tahtosi mukaan minun viimeinen hetkeni, niin minä

tahdon täältä erota rauhassa ja ilolla, Sinun sanaasi turvaten, siirtyäkseni

Isälliseen helmaasi.


Taivaallinen Isäni, jos minun on erottava tästä ruumiista ja jätettävä tämä

elämä, niin minä varmasti tiedän, että minä saan olla Sinun luonasi 

iankaikkisesti ja ettei kukaan voi riistää minua Sinun kädestäsi. 


Isä, Sinun haltuusi minä annan henkeni, Sinä olet minut lunastanut,

Sinä uskollinen Jumala.


Amen.


( Martti Luther, rukous kuolinvuoteella )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti