Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 5. joulukuuta 2020

Päivän Rukous, Joulukuun 5. päivä

 


Sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua,

sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä 

mitättömäksi sen, joka jotakin on.


1 Kor. 1, 28.


Herrani ja Jumalani, minä luen suureksi eduksi ettei minulla ole

paljoa, mikä ulkonaisesti ja ihmisten mielestä on suurta ja 

kiitettävää.


Kun joku huomaa oman köyhyytensä ja kelvottomuutensa, älköön

siitä ottako itselleen aihetta raskasmielisyyteen, murheeseen ja

epätoivoon, vaan olkoon pikemmin iloinen ja lohdutettu, sillä Sinä,

minun Jumalani, olet valinnut köyhät ja halvat ja tämän maailman

hylkäämät omiksesi ja palvelijoiksesi. Anna armosi, että minäkin 

olisin yksi heistä.


Sille, joka Sinua rakastaa ja tuntee Sinun hyvät työsi, ei mikään tuota

niin suurta iloa kuin Sinun hyvä tahtosi häntä kohtaan ja iankaikkisen

armopäätöksesi varmuus. Sen perusteella hänen tulee olla niin tyytyväinen

ja iloinen, että yhtä mielellään haluaa olla pienin, kuin joku muu tahtoo

olla suurin. Auta minua olemaan yhtä tyytyväinen viimeiseen paikkaan

kuin joku toinen ensimmäiseen.


Sinun armostasi minä tahdon olla yhtä mielelläni halveksittu ja hyljätty,

ilman nimeä ja kunniaa, kuin toisille on mieluista olla muiden edellä ja

suuremmassa kunniassa. Sinun tahtosi ja rakkaus Sinun kunniaasi olkoon

minulle kaikkea muuta kalliimpi. Anna minulle armosi lahjoja, että ne

minua enemmän lohduttaisivat ja miellyttäisivät kuin kaikki ulkonaiset

lahjat, jotka minä olen saanut tai tulen saamaan.


Kuule minun huokaukseni Sinun rakkautesi ja Herrani Jeesuksen

Kristuksen tähden.


Amen.


( Tuomas Kempiläinen, 1380-1471 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti