Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 16. joulukuuta 2020

Päivän Rukous, Joulukuun 16. päivä

 



Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan 

murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden 

rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

Hebr. 12, 11.


Herrani ja Jumalani, kun kärsiminen tulee minun osakseni, niin

johda minut Jeesuksen ristin juurelle. Siellä minä en enää kiusaa

Sinua kyselemällä, miksi minun täytyy kärsiä tuskia. 


Ristin juurella minä en pöyhkeästi ja itsekylläisesti kapinoi Sinua

vastaan. Siellä minä kysyn, mitä varten minun on kannettava tämä

raskas taakka. Tästä syvyydestä minä kohotan silmäni Sinun puoleesi,

Herrani ja Jumalani. Minä tunnen, ettei tuo kysymykseni ole huulilleni 

noussut kärsimyksieni syvyydestä, vaan syntieni syvyydestä. Anna se

minulle anteeksi.


En minä enää vaadi Sinua tilille. En minä enää mittaa kärsimyksiäni 

omilla luulotelluilla hyveilläni enkä toisten ihmisten synneillä. En tahdo 

enää oman heikon ymmärrykseni mukaan arvostella Sinun ihmeellistä

vanhurskauttasi. Valaise minua Pyhällä Hengelläsi, sillä minä tiedän, että

kuta paremmin minä opin näkemään syntini, niin sitä vähemmän minä

kiusaan sekä Sinua että itseäni tuolla kysymykselläni, miksi tämä

tuskallinen tila on minulle tullut.


Ja sitä paremmin minä tulen tuntemaan, että kaikki Sinun tiesi ovat armoa

ja totuutta niille , jotka kuulevat Sinun sanasi ja pitävät Sinun käskysi.

Minä saan kärsimystenkin keskellä iloita Sinun isällisestä armostasi. Sinun 

rakkautesi on minulle kalliimpi kuin elämä. 


Jos minä paranen niin tahdon pysyä Sinun rakkaudessasi, mutta jos 

menetän kaiken, niin minä rukoilen;

Anna minun olla Sinun omasi iankaikkisesti.


Amen.


( Unkarin luterilaisten rukouskirja )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti