Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 4. tammikuuta 2023

Päivän Rukous,, Tammikuun 4. päivä

 


Olkaa anteeksiantavaisia toinen toisillenne, niinkuin Jumalakin
on Kristuksessa teille anteeksi antanut.

Efes. 4, 32.



Rakas taivaallinen Isä, Sinä, joka olet laupias ja 
armahtavainen kaikia kohtaan, Sinä tahdot, että me
kiiruhdamme antamaan anteeksi niille, jotka ovat
rikkoneet meitä vastaan. 

Anna meille oma sydämesi, rakas Isä, meidän sydämemme
on pieni ja ahdas.Sinä tiedät, että vaikka me sanomme anteeksiantamisen              sanan toiselle ihmiselle, joka on meille tehnyt väärin, niin kuitenkin pistävä                oka jää sydämeemme. 

Tuo lähimmäisemme ei ole meille yhtä rakas kuin ennen. 
Emme usko hänestä niin paljon hyvää kuin aikaisemmin. Jumala, anna meille voimaa antamaan anteeksi täydellisesti ja ilolla, aivan samoin, kuin Sinä olet        meille antanut anteeksi. 

Auta minua, etten torju luotani ketään ihmistä enkä saata epätoivoon ketään,          joka katuu pahuuttansa. Sinun ansiosi, Jumalani, yksin on, etten minä ole        vajonnut samaan syntiin kuin hän, tai ehkä vielä pahempaan. 

Rakas Herra Kristus, kun Sinä niin armahtavaisesti olet ottanut minut huostaasi,    niin tee minut lempeäksi ja sydämelliseksi kaikkia ihmisiä kohtaan.

Anna minulle hyvä omatunto, ja anna minulle anteeksi 
syntini, niin että minäkin voisin sydämestäni antaa anteeksi.
Anna minulle Pyhän Henkesi kautta armoa ja voimaa
parannukseen. Sinun olkoon iänkaikkisesti kiitos.

Amen.

(Olavi Pietarinpoika, 1493,1552)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti