Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 25. tammikuuta 2023

Päivän Rukous,, Tammikuun 25. päivä

 




Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.

Sanokaa hätääntyneille sydämille ; Olkaa lujat, älkää peljätkö.

Katso, teidän Jumalanne tulee ja pelastaa teidät.

Jes. 35 3-4.


Herra, minun Jumalani, auta minua, ettei minun syntieni tähden tule

mitään turmelluksi siitä, mitä Sinun armosi on minussa vaikuttanut.


Johda minua, älä halveksi kättesi työtä, sillä minä olen vaarassa jälleen

vaipua entiseen mitättömyyteeni. Anna siunauksesi päätös sille, mitä

Sinun rakkautesi on luonut. Revi pois synnin välimuuri, joka minut 

erottaa Sinusta, Sinä iankaikkinen valkeus.


Taivaallinen Isäni, hallitse minun ajattelemiseni ja minun tahtomiseni. 

Ota omaksesi minun sydämeni, niin että minä aina ajattelen Sinua.

Valaise minun silmäni,  niin että ne tähystävät Sinuun ja siihen tiehen,

joka Sinulle on mieluinen. Hallitse minun halujani Sinun iankaikkisen

totuutesi mukaan. Älä anna minkään turhuuden minua houkutella.


Minua ympäröivät joka taholla kiusaukset, minua uhkaavat lankeemukset.

Auta, että minä ne välttäisin, tue minua, että astun vakavia askeleita 

oikealla tiellä. Älä anna minun toivoi joutua häpeään. Yksin Sinä voit

minulle avata valtakuntasi portit. Johda minut Sinun valkeuteesi.


Minun sieluni janoaa Sinua, elävä Jumala. Milloin minä pääsen kuivasta

maasta iankaikkiseen iloon ?


Nouse, Herra, minun väkevyyteni Jumala, lyö maahan minun viholliseni. 

Anna Sinun pelastuksesi voiman tehdä minut täydelliseksi.


Amen.


( Kirkkoisä Augustinus, 354-430 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti