Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 2. tammikuuta 2023

Päivän Rukous,, Tammikuun 2. päivä

 


Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa

meidät kaikesta synnistä.

1. Joh. 1, 7.


Herra Jeesus, minun näkymätön Vapahtajani, minä tunnustan

Sinun edessäsi, että minä olen huono, saastainen astia.


Mutta jos Sinä tahdot, Sinä voit minut puhdistaa. Sinä olet puhdas

Karitsa, joka kärsit kuoleman meidän syntiemme edestä puhdistaaksesi

meidät kaikesta synnistä. Sentähden minä Sinua, Herra Jeesus Kristus,

rukoilen, että Sinä puhtaalla verelläsi hävittäisit minusta kaiken, mikä on

Sinun pyhälle tahdollesi vastaista ja mikä yksin muodostaa väliseinän Sinun

rakkautesi ja minun surkean sieluni välille.


Hävitä ja heitä se, mikä erottaa, Sinun jumalallisen armosi syvyyteen. Silloin, 

kun ei mitään ole minun ja Sinun rakkautesi välissä, Sinun rakkautesi valtaa

minut, vangitsee, haavoittaa ja uudeksi luo. Anna minulle anteeksi paljon, 

että minä Sinua paljon rakastaisin ja Sinua paljosta kiittäisin. Paranna minut,

että minä kokonansa olisin Sinun omasi.


Rakkaudesta rikas Herra, kun minä Sinulle tunnustan pahuuteni, niin osoita

oma hyvyytesi. Sitä minä pyydän. Avaa minulle Sinun armosi aarteisto. 

Vapahtaja, teollasi ja pyhällä kärsimiselläsi peitä kaikki minun vikani ja

laiminlyöntini.


Sovita minut taivaallisen Isäsi kanssa, jonka yhteydessä Sinä elät ja 

hallitset iankaikkisuuksien iankaikkisuuksissa.


Amen.


( Johann Tauler, 1300-1361 )






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti