Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 15. tammikuuta 2023

Päivän Rukous,, Tammikuun 15. päivä





Pelastuneet tekevät juurta alaspäin ja hedelmää ylöspäin.

Jes. 37, 31 


Herra Jeesus Kristus, minä uskon Sinuun.


Minä uskon, että minä olen Sinun istutuksesi. Anna minulle Sinun

Henkesi lahja, että minä kasvaisin Sinussa, niinkuin puu jatkuvasti 

kasvaa. Minä rukoilen Sinua, että minä kasvaisin alaspäin oppiakseni 

tuntemaan oman turmelukseni ja tullakseni juurrutetuksi nöyryyteen.

Auta, että minun juureni tunkisivat totuuden pinnan läpi sen pohja-

kerroksiin.


Anna minun elämäni juurien uppoutua Sinun iankaikkiseen rakkauteesi

ja muuttumattomaan uskollisuuteesi. Sinä, Jeesus Kristus, olet Jumalan 

iankaikkisen pelastusneuvon armonpuu. Sinä suot minulle runsasta ja

ylitsevuotavaa ravintoa. Minun elämäni juuret imevät Sinun salatuista

lähteistäsi elävää vettä. Myös auta minua Hengelläsi, että minä kasvaisin

ylöspäin.


Anna sen rakkauden, jolla Sinä minua rakastat, kehittää aina uusia versoja

korkeutta kohti. Anna minulle enemmän rakkautta. Herätä minussa entistä

elävämpi halu seurustella Sinun kanssasi rukouksessa. Anna minulle enemmän

lapseuden Henkeä. Herra Jeesus Kristus, tee minun seurusteluni Sinun ja

taivaallisen Isäsi kanssa yhä tuttavallisemmaksi.


Anna minun pyrkimykseni ylöspäin olla Sinulle mieluinen ja tulla minulle

itselleni autuudeksi. Ja anna minun kasvaa hedelmää elämässäni. Herra,

tuota minussa enemmän hedelmää. Enemmän murhetta minun synneistäni.

Enemmän uskoa Sinun sovitusuhrisi voimaan. Enemmän rakkautta Sinuun.

Enemmän intoa lähimmäisteni palvelemiseen.


Anna minun kasvaa ja kantaa hedelmää Sinun armosi tuntemiseen.


Amen.


( Charles Haddon Spurgeon, 1834-1892 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti