Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 9. lokakuuta 2022

Päivän Rukous,, Lokakuun 9. päivä

 



Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle, ja kuinka

toivoisinkaan, että se jo olisi syttynyt.


Luuk. 12, 49.


Herra Jeesus, Sinä tunnet heikkouteni, suuren tietämättömyyteni

ja mieleni epävakaisuuden jokapäiväisessä hartaudessani. Sinä 

tiedät, miten minä häilyn sinne tänne, usein joutuen Sinusta etäälle.

Herra ole minulle armollinen Sinun suuren laupeutesi tähden ja johda

minut jälleen yhteyteesi.


Pysytä sydämeni luonasi ja hartaassa rukouksessa ja pyhässä tutkistelussa

päivin ja öin, niin hyvin kuin se on mahdollista eläessäni tässä heikossa

ruumiissani. Syttyköön minussa aina uudelleen Sinun pyhän ja puhtaan

rakkautesi liekki. Polttakoon se, niinkuin taivaasta syttynyt tuli, kaiken

kuonan sydämestäni. Puhdistakoon se minut olentoni sisimmässä, ettei

minuun jäisi mitään pahaa jäljelle, joka olisi vastenmielistä Sinun

kirkkaudellesi.


Sinä sydämeni todellinen tutkija, Sinulle ovat kaikki minun haluni tunnetut.

Oi Herra, minä olen Sinun palvelijasi, minä olen Sinun omaisuutesi, sillä

Sinä olet minut ostanut. Minä olen vapaasta tahdostani Sinun, enkä häpeä

sitä, että Sinun omasi olen. En tahdo olla omani, auta Sinä minua pääsemään

itsekkyydestäni irti. 


Puhalla ja sytytä kipinä palamaan, niin sydämeni syttyy, se puhdistuu, sillä

Sinun rakkautesi ajaa kaikki himot pakoon. Pidä minua kiinni rakkauden

siteillä, niin minun köyhä palvelukseni on menestyvä.


Amen.


( Tuomas Kempiläinen, 1380-1471 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti