Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 25. lokakuuta 2022

Päivän Rukous,, Lokakuun 25. päivä

 


Heräjä Sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin 

Kristus sinua valaisee.


Efes. 5, 14.


Minä tahdon Sinua ylistää, minun Jumalani, Sinä Kuningas.

Minä kiitän Sinun nimeäsi aina ja iankaikkisesti. Kiitä,

Herraa, minun sieluni. Minä kiitän Herraa, niin kauan kuin

minä elän. Minä veisaan minun Jumalani kiitosta, niin kauan

kuin minä täällä olen.


Sinun laupeutesi pysyy sukupolvesta sukupolveen niille, jotka

Sinua pelkäävät. Sinun laupeutesi, Jumala, kohoaa ylitse kaiken

maailman. Sinä rankaiset ja kuritat. Sinä opetat ja korjaat niinkuin

paimen laumaasi. Sinä armahdat kaikkia niitä, jotka antautuvat

Sinun neuvottaviksi ja Sinun sanaasi ahkerasti kuulevat.


Me huudamme Sinun tykösi rukoillen syntejämme anteeksi ja anoen

elämäämme Pyhän Hengen lahjaa, että me valistetuiksi tulisimme.

Herätä, Herra, Sinun voimasi ja tule luoksemme, että me Sinun 

turvissasi ja varjeluksessasi tulisimme kaikesta syntien vahingoista

vapahdetuiksi. Herätä, Herra Jumala, meidän sydämemme valmistamaan 

tietä Sinun ainokaiselle Pojallesi Jeesukselle Kristukselle.


Sinä hyvin näet, ettemme me ole kelvollisia yhteenkään hyvään tekoon.

Holhoa meitä sekä sisällisesti että ulkonaisesti, että ruumiimme tulisi

varjelluksi kaikesta, mikä vahingollista on, ja että sydämemme

puhdistuisi pahoista ajatuksista. 


Anna meille armosi, että me taitaisimme tehdä, mitä Sinä käsket ja olla

Sinulle kelvolliset sekä tahtomisessamme että teoissamme.


Amen.


( Isak Rothovius, 1572-1652 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti