Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 18. lokakuuta 2022

Päivän Rukous,, Lokakuun 18. päivä

 


Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.

Jaakob 4,10. 


Armollinen Herra ja Vapahtaja, irrota siteet silmistäni, että

minä näkisin, miten mitätön minä todellisuudessa olen. Eihän 

minulla ole mitään aihetta kerskata, ei pienimmässäkään asiassa.


Mutta Herra, minä olen voimaton vastustamaan kuvittelevan mieleni

houkutuksia. Juurruta Sinä minusta pois ylpeyteni. Minä tulen Sinun

luoksesi. Herra Jeesus, oppiakseni Sinusta. Älä jätä minua, ennenkuin

olet minut tehnyt lempeäksi ja nöyräksi sydämessäni.


Opeta minua ajattelemaan vaatimattomasti itsestäni ja osoittamaan

kunniaa jokaiselle ihmiselle. Opeta minua Sinun esikuvasi mukaan

olemaan kärsivällinen ja alttiisti kärsimään ihmisten ynseyttä. 

Vahvista minua, Herra, että käännän sydämeni pois itsestäni ja

käännän sen yksistänsä Sinun puoleesi. 


Sinä, joka et etsinyt omaa kunniaasi, opeta minuakin kieltämään

itseni. Kukista minun ylpeät eleeni ja tee tyhjiksi minun kerskaavat

sanani. Auta minua, Herra, kulkemaan Sinun tietäsi, alennuksen 

kautta kunniaan.


Varjele minua ja johdata minut iankaikkiselle tielle.


Amen.


( Johann Arndt, 1555-1621 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti