Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 23. lokakuuta 2022

Päivän Rukous,, Lokakuun 23. päivä

 


Herran armo on joka aamu uusi ja suuri on hänen uskollisuutensa.

Jer. val. v. 3, 23.


Kaikkivaltias ja laupias Jumala, kaikki luotusi Sinua ylistävät

ja kunnioittavat. Linnut taivaan alla Sinua suloisella laulullansa

varhain aamulla kiittävät. Minäkin kiitän nyt Sinua sydämestäni,

että olet kuluneena yönä ja kaikkena elinaikanani tähän hetkeen

asti pitänyt minua suojeluksessasi.


Sinä olet herättänyt minut yön pimeydestä ja antanut minun

terveenä nousta. Sinua minä rukoilen, varjele minua vastakin

armollisesti, varjele omaisiani ja kaikkia ihmisiä. Täytä minut 

laupeudellasi vaeltaakseni pyhien käskyjesi mukaan. Vuodata

minuun armosi, niinkuin vuodatat varhaista sadetta ja hedelmällistä

kastetta, joka aamulla virvoittaa maan.


Lohduta ja virvoita hidasta ja kylmää sydäntäni, että hyvällä mielellä

ja iloiten toteuttaisin tahtoasi. Hallitse minua Pyhällä Hengelläsi

palvellakseni Sinua puhtaalla sydämellä. Varjele minua tänä päivänä,

etten tahraisi omaatuntoani pahoilla haluilla. Varjele kieleni

pahuudesta ja huuleni vilppiä puhumasta. 


Auta minua, etten ketään pahentaisi. Anna armosi tunteakseni oman

heikkouteni ja tuomitakseni itseni.


Kuule minua, iankaikkinen Jumala, Jeesuksen Kristuksen, meidän

Herramme kautta.


Amen.


( Suomen Kirkon Rukouskirja )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti