Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 4. lokakuuta 2022

Päivän Rukous,, Lokakuun 4. päivä

 


Ehkä hän sen tähden joutui eroamaan sinusta ajaksi,

että saisit hänet takaisin iäksi.


Filemon v. 15.


Minun Herrani ja minun Jumalani, Sinä olet aina sama.

Sinussa ei ole aikojen vaihteluja. Minkä tähden Sinä

annat tämän maailman olioiden alituisesti vaihtua, niinkuin

luode ja vuoksi vaihtuvat ?


Valo syttyy sammuakseen. Ajat alkavat ja päättyvät. Kaikki 

joutuu liikkeeseen ja kaikki liikehtimiset pysähtyvät. Herra

Jumala, tätä vaihtelua Sinä et ole järjestänyt oman itsesi takia,

vaan minun tähteni. Sillä Sinä tiedät, että minun sieluni iloitsee

eniten siitä, minkä se on menettänyt, mutta saanut takaisin.


Autuaampi kuin mikään toinen ilo on saada vuodattaa jälleen-

näkemisen ilon kyyneleitä. Sentähden ole, Herra, kiitetty, että 

Sinä jännität minun elämääni ja että elämälläni on menetyksiä.

Herra, kaiken vaihtelussa minä muistelen myös sitä, että Sinun 

kirkastettujen todistajiesi joukossa on miehiä ja naisia, jotka ovat

minua kohtaan osoittaneet hyvyyttä. 


Sinä olet irroittanut heidät tomun siteistä. Minun korvani ei enää 

kuule heidän huultensa sanoja. Nyt he juovat Sinun lähteestäsi,

minun Jumalani, niin paljon elämää kuin he voivat omistaa. He eivät

minuakaan unohda, koskapa Sinä, joka olet heidän juomansa, minua

alati muistat. Anna heille ja anna minullekin perintöosa vanhurskaittesi

joukossa.


Sinun vuortasi, autuuksien oikeaa vuorta kohti minä nostan katseeni.


Amen.


( Kirkkoisä Augustinus, 354-430 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti