Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 3. lokakuuta 2022

Päivän Rukous,, Lokakuun 3. päivä

 


Herra Jeesus, ota minun henkeni !


Ap.t. 7, 60.


Herra, minun Jumalani, Sinä olet Pyhä ja Vanhurskas,

Sinun edessäsi on kaikki paljastettuna. Tutki minua ja 

katso, olenko turmion tiellä ja johda minut iankaikkiselle

tielle. Anna valosi loistaa pimeään sydämeeni.


Koko kulunut elämäni kaikkine puutteineen ja synteineen

on Pyhän Katseesi edessä. Auta minua vilpittömästi tun-

nustamaan syntini, anna minulle vilpitön sydän ja anna kaikki 

syntini anteeksi Poikasi Jeesuksen Kristuksen tähden. Uskoni

on heikko, anna minulle kuitenkin varmuus syntieni anteeksi-

saamisesta.


Suo Sinun Henkesi todistaa minun henkeni kanssa, että olen

Sinun lapsesi ja kirkkautesi perillinen. Lähetä minulle Pyhä

Henkesi vahvistamaan minua, etten tuskissani joutuisi epätoi-

voon, vaan lujasti turvaisin Sinun laupeuteesi ja odottaisin 

Sinun apuasi. Auta minua, ettei heikko uskoni horjuisi eikä

toivoni sammuisi eikä rakkauteni Sinuun kylmenisi.


Herra Jeesus, Sinä joka minun tähteni olet maistanut kuoleman

katkeruuden, tue ja auta minua viime hetkenäni. Kun kuoleman

pimeys minut peittää, suo minun silloin riemuita armollisesta

läsnäolostasi, joka poistaa kuoleman varjot.


Sinun käsiisi minä uskon henkeni, Sinä olet minut lunastanut.

Päätä minussa työsi ja armollisesti ota minut taivaalliseen 

valtakuntaasi.


Amen.


( Suomen Kirkon rukouskirja )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti