Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 30. elokuuta 2022

Päivän Rukous,, Elokuun 30. päivä

 


Kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme

Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. 


2. Piet. 3, 18.


Herra Jumala, taivaallinen Isä, minä kiitän Sinua

sydämeni pohjasta kaikesta Sinun armostasi ja hyvistä

teoistasi. Niitä Sinä olet minullekin, kelvottomalle ja

mahdottomalle ihmiselle, osoittanut. 


Sinä olet minua ja koko maailmaa niin rakastanut, että annoit 

meille ainokaisen Poikasi, ettei yksikään, joka häneen uskoo,

hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän. Sinä myös olet

vakuuttanut, ettei Sinulla ole iloa syntisen kuolemasta, vaan

siitä, että hän kääntyisi ja tekisi parannuksen ja eläisi. Minä 

rukoilen Sinua kaikesta sydämestäni, anna minulle syntini ja

pahat tekoni niin täydellisesti anteeksi, kuin Kristus kärsi-

misellään ja kuolemallaan ne maksanut on.


Anna minulle Pyhä Henkesi, joka on viisauden ja taidon Henki,

anna voimaa, väkevyyttä ja lohdutusta. Täytä minun köyhä,

synnin täyttämä sydämeni Sinun jumalallisella lohdutuksellasi.

Lisää minussa Pyhän Henkesi kautta Sinun oikeaa tuntemistasi.

Johdata minua totuudessasi. Kiinnitä minun sydämeni siihen

ainoaan tarpeelliseen asiaan, että minä kaikkien kristinuskovaisten

kanssa Sinua Pyhää Nimeäsi rakastan, sitä ylistän, kiitän ja 

kunnioitan.


Anna minun päivä päivältä yhä enemmän kasvaa Herramme

Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Kirjoita tämä 

salaisuus Pyhän Henkesi sormella elävin kirjaimin minun 

sydämeeni. Sinun armosi täyttäköön minut nyt ja aina

Jeesuksen Kristuksen tähden.


Amen.


( Henrik Renqvist, 1789-1866 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti