Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 19. elokuuta 2022

Päivän Rukous,, Elokuun 19. päivä

 


Te olette palanneet sielujenne paimenen ja 

kaitsijan tykö.


1. Piet. 2, 25.


Herrani ja Vapahtajani, vedä minut puoleesi,

niin usein kuin näet, että mieltäni painaa

synnin kuorma tai että olen turhuuteen kiin-

tynyt. 


Johda minua, etten Sinusta etääntyisi enkä 

joutuisi huonojen ajatusteni johdatettavaksi

ja siten äkkiä kadottaisi Sinun armoasi, sillä

ilman sitä en voi erinomaisessa ystävyydessäsi

pysyä. Sinä olet minun Herrani ja Jumalani,

joka sanallasi parannat ja pyhität.


Sinä olet asettanut minut suloisen ikeesi alaiseksi

ja pyhittänyt sydämeni Henkesi voimalla, jota

maailma ei tunne. Laupias Herra, varjele tämä 

hyvä tahtoni ja lisää minussa armolahjasi. Suo

minulle aikaa ja tilaisuutta saada ravintoa sanasi

runsailla laitumilla.


Poista minusta kaikki turhanaikaiset huolet, kaikki

maallinen rakkaus, kaikki vahingolliset intohimot

ja kaikki, mikä minulta turmelee kaipaamani levon.

Armollinen Jumala, taivuta minua oikein murehti-

maan syntejäni ja auta minua noudattamaan sisäistä

kuria.


Anna minulle armostasi anteeksi kaikki syntini ja

suo, että laupeudestasi aloitan uuden elämän.

Kuule minua oman rakkautesi tähden.


Amen.


( Tuomas Kempiläinen, 1380-1471 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti