Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 16. elokuuta 2022

Päivän Rukous,, Elokuun 16. päivä

 


Kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen

kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, Hän

on teidät valmistava,  teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.


1. Piet. 5, 10.


Hyvä Jumala, rakas taivaallinen Isäni, Sinä

tiedät minun sydämeni tarpeet paremmin kuin

minä itse. Sinä olet meidän Jumalamme, joka

olet meidät luonut.


Sinä olet meidän Isämme, joka päivin ja öin pidät

meistä huolen. Alati Sinä Isällisillä silmilläsi katsot

meihin, niin ettei hiuskarvaakaan putoa meidän 

päästämme Sinun tahtomattasi. 


Auta minua kaikissa asioissani, sen mukaan kuin

Sinä parhaiten tiedät minun tarvitsevan Sinun 

apuasi. Sinä, kaikkivaltias Jumala, tuot avun siinä-

kin, missä ei enää mitään toivoa ole. Ei kukaan voi

estää Sinua meitä auttamasta ja armahtamasta.


Auta sentähden minuakin, minun Jumalani ja

auttajani, niinkuin Sinun armollinen tahtosi tietää

minulle olevan hyödyllistä ja autuaallista. Käyköön

minulle miten tahansa, hyvin tai huonosti, kuitenkin

minä tiedän kaiken kääntyvän itselleni hyväksi.


Anna minulle kärsivällisyyttä ja voimaa kaikkinaisissa

murheissa ja kaikessa ristissä. Auta minua tyytymään

Sinun pyhään tahtoosi, joka aina on paras. Auta minua

kaikessa mielelläni seuraamaan Sinua. 


Vakuuta minun mieleni siitä, että Sinä aina teet hyvää

minulle. Minun sydämeni halajaa ja himoitsee Sinua.

Anna kuolemankin tulla minulle, milloin Sinä tahdot.

Ainoastaan suo minulle autuas ja suloinen loppu.


Herra Jeesus, ota minun sieluni Sinun käsiisi. Olkoon

se aina Sinun omanasi.


Amen.


( Henrik Renqvist, 1789- 1866 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti