Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 26. elokuuta 2022

Päivän Rukous,, Elokuun 26. päivä

 


Jumala on uskollinen. Hän ei salli teitä kiusattavan

yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen, hän valmistaa

myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.


1. Kor. 10, 13.


Herra Jumala, taivaallinen Isä, minä tunnustan Sinulle,

että minun ajatukseni harhailevat liian kauaksi tulevaisuuteen. 

Auta minua ottamaan jokainen uusi päivä sellaisena, kuin

Sinä sen annat. Auta minua, että tyytyisin kantamaan ne 

vaikeudet, jotka minulle tätä päivää varten suot.


Varjele minua itseäni kiduttamasta ajattelemalla uusia vaikeuksia, 

jotka ehkä minulle ilmaantuvat. Miksi minä kuvittelisin mielessäni 

jonkin tulevaisuudessa tapahtuvan onnettomuuden mahdollisuutta? 

Sinä tiedät, että jokainen huoli huomispäivästä tekee minut heikom-

maksi ja minua estää kärsivällisesti kantamasta käsillä olevan 

päivän taakkaa. Sinun Pyhä Henkesi on tämän opettanut minullekin.


Auta minua muistamaan, että Sinä, Isäni, tahdot siunata nykyhetkeni 

ja sen täyttää taivaallisella armollasi. Vahvista minua tänä hetkenä.

Poista heikkouteni ja arkuuteni, niin että minä kykenisin kantamaan

sitä, mikä myöhemmin tapahtuu. Anna armosi, että minun henkeni

joka hetki lepäisi Sinussa. Anna minulle anteeksi ja vahvista minua

Poikasi Jeesuksen Kristuksen kautta. Anna minun sydämeeni Sinun

rauhasi, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi. Auta minua etsimään

ja omistamaan todellinen voimani Sinussa.


Herra , minä tahdon kuulla, mitä Sinä puhut minun sielulleni. Anna

minulle se turvallinen kokemus, että minä olen ja elän ja liikun

Sinussa, minun Herrani ja Jumalani.


Amen.


( Aleksander Vinet, 1797-1847 )



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti