Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 15. elokuuta 2022

Päivän Rukous,, Elokuun 15. päivä

 


Kurituksenne te kärsitte. Jumala kohtelee teitä niinkuin

lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita ?


Hebr. 12, 7.


Herra, minun Jumalani, Sinä olet todella ihmeel-

linen Jumala. Väliin Sinä pidät pahojen puolta ja

armotta vainoat hurskaita. Sinä asennoidut, ikään-

kuin olisit vihainen omillesi ja hymyilisit maailmalle.


Mutta Sinun hymyilystäsi, suuri Jumala, pitäisi Sinun

vihollistesi kauhistua, sillä se on niille lopun alkua. 

Auta sitä vastoin, taivaallinen Isämme, Sinun lapsiasi

ymmärtämään Sinun kurituksesi oikein, niin etteivät he 

säikähdä Sinun näennäistä vihaasi, vaan sanovat : Sinä 

olet totinen Jumala, Sinä teet mitä tahdot.


Minä mielelläni kärsin, mitä Sinä panet kärsittäväkseni.

Sillä oikeana hetkenä on ainoastaan yksi Sinun sanasi 

tarpeen, niin minä olen heti autettu. Rakas Isä, älä anna 

minkään tapahtua elämässäni sen takia, että minä sitä

tahdon. Vaan anna kaiken tapahtua, niinkuin Sinä 

tahdot. Sinun tahtosi on parhain.


Opeta omalla Jumalallisella kasvatuksellasi minulle 

kärsivällisyyttä, kun Sinä estät minun tahtoni 

tapahtumisen. Auta minua hyvällä mielin kestämään 

sairautta, köyhyyttä ja halveksimista, niin pian kuin 

käy selväksi, että Sinä näin tahdot.


Opeta minua, etten syytä pahoja ihmisiä, kun jotain vas-

tenmielistä minulle tapahtuu. Minä tahdon ottaa vastoin-

käymisenkin Sinun lähettämänäsi autuuteni tähden. 


Opeta minua kiittämään ja siunaamaan myöskin vastus-

tajiani, niin että he aina tapaavat minut iloisena ja

hyvällä mielin.


Amen.


( Martti Luther, 1483-1546 )



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti