Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 2. kesäkuuta 2020

Päivän Rukous,,Kesäkuun 2.päivä






Nyt teillä on murhe. Mutta minä olen taas näkevä
teidät, ja teidän sydämenne on iloitseva, eikä kukaan
ota pois teidän iloanne.

Joh. 16, 22


Herrani ja Vapahtajani, tule pian ja valaise
minun yöni. Niinkuin kuolevat ikävöivät,
niin ikävöin minä Sinua. Sano minun sielulleni,
ettei mitään tapahdu Sinun sallimattasi sitä.
Eikä mikään tilanne, jonka Sinä sallit, ole toivoton.

Jeesus, Jumalan Poika,Sinä vaikenit niiden edessä,
jotka sinua tuomitsivat.Pidätä minun kieleni , siksi 
kunnes minä olen saanut harkituksi, mitä ja miten 
minun on puhuminen. Osoita minulle tie ja herätä 
minussa halua kulkea sitä. On kohtalokasta viipyä ja 
on vaarallista kulkea eteenpäin.Niinpä osoita minulle
tie. 

Minä tulen sinun luoksesi , niinkuin haavoittunut 
tulee lääkärin luo.Anna minun sydämelleni lepo sinussa. 
Sinä minun uskollinen Lohduttajani,  älä väsy minun 
paljoon ahdistukseeni. Ole siunattu siitä, ettet Sinä 
suutu minuun, joka alati olen murheellinen.

Minulla itsessäni ei ole mitään. Itse minä en voi mitään
tehdä muuta kuin syntiä, se on kyllä kokonaan minun
oma tekoni. Sinun hyvyytesi tähden minä Sinua 
nöyrästi rukoilen, ettet Sinä kohtele minua sen mukaan,
kuin minun syntini  ovat ansaineet. Kohtele minua
Sinun suuren laupetuse mukaan. Lähetä minulle Sinun
Pyhä Henkesi, että Hän minun sydäntäni vahvistaa
vaeltamaan Sinun käskyjesi tietä.

Auta minua aina pitämään siitä kiinni, minkä Sinä olet
omassatunnossani oikeaksi ilmoittanut.

Amen.

( Birgitta 1303-1373 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti