Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 13. kesäkuuta 2020

Päivän Rukous,, Kesäkuun 13. päivä





Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni.
Koettele minua ha tunne minun ajatukseni. ja katso,
jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut
iankaikkiselle tielle.

Ps. 139, 24-25.


Herra Jumala, minä rakastan nimeäsi. Sinun
nimesi on laupias, armollinen ja kärsivällinen.
Sinun nimesi on : Herra, meidän vanhurkautemme.
Minä en tahdo luottaa mihinkään omaani, vaan
yksinomaan Sinun armoosi. Silloin minulla on 
rauha. Itsessäni minä olen epävarma ja heikko.

Minä saatan olla ilkeä ja viekas. Mihin minä jou-
tuisinkaan, jollet Sinä, minun Jumalani, olisi minun
turvani. Pidä minut iäti omanasi. Anna Sinun 
Henkesi hallita minua. Sinua minä ikävöin. Viitoita
Sinä, Jumalani, minun tieni. Määrää askeleeni.
Ohjaa minun ajatukseni ja sydämeni liikkeet. 

Auta minua kestämään ahdingon aikana. Auta minua
rukoilemaan ja odottamaan, kunnes minä saan avun 
ja pelastuksen. Herra, yksin Sinuun minä turvaudun.
Minä tahdon löytää kunniani ja iloni ainoastaan
Sinussa. Vain Sinua minä tahdon etsiä, ja Sinussa
lapsen tavoin riippua kiinni. Ota, Herra, ruumiini
ja sieluni, henkeni ja kaikki, mitä minussa on.

Varjele minua kaikesta pintapuolisuudesta ja 
puolinaisuudesta. tee minun silmäni vakaaksi ja 
sydämeni yksinkertaiseksi. Valaise minun mieleni,
että minä voisin antautua Sinun palvelukseesi. 

Auta minua pysymään Sinun johdossasi ja siinä
kokemaan,että Sinä  torjut pois vaarat ja
vahingot ja autat kaikessa hädässä.

Amen.

( Karl Heinrich von Bogazsky, 1690-1774 )



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti