Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 9. kesäkuuta 2020

Päivän Rukous,, Kesäkuun 9. päivä




Katso, Hän rukoilee.

Ap.t. 9, 11.



Herra Jumala, suuri on siunaus siitä, että me
ahkerasti seurustelemme uskon rukouksessa
Sinun kanssasi. Sinä kuulet meitä, Sinä kirkastat
rukoileville uskollisuutesi ja avaat heille rakkau-
tesi. 

Me kasvamme uskossamme ja tulemme todelliseen
tuttavuuteen Sinun kanssasi. Kuta enemmän Sinä,
Jumalamme, annat meille, sitä selvemmin me
näemme, kuinka paljon meiltä vielä puuttuu. Sitä
innokkaammin rukoilemme sitä, mitä meiltä puuttuu.
Kuta hartaammin uskossa rukoilemme, sitä enemmän
Sinä meille annat.

Epäusko sitä vastoin jää kaikesta osattomaksi. Uskolle
Sinä avaat aarreaittojesi kaikki ovet. Meidän ei 
milloinkaan tarvitse palata tyhjinä Sinun luotasi. 
Minkä muutoksen tekeekään kääntyminen ihmisessä.
Minulla, jolla ei koskaan ollut aikaa eikä halua rukouk-
seen, on nyt siihen aina aikaa.

Minun kääntymiseni Sinun puoleesi, Jumala, alkoi rukouk-
sella ja rukoillen se jatkuu. Jumala, taivuta minua har-
taasti rukoilemaan Sinulta todellisen sydämenmuutoksen
ja parannuksen armoa. Minun sieluni, valvo ja rukoile !

Kuta enemmän Sinä, Jumalani, annat minun maistaa 
Sinun rakkautesi suuruutta, sitä ahkerampaan rukoukseen
Sinun Henkesi kehoittaa minua ja sitä valppaammin minä
valvon.

Sinun Henkesi pitää minua alinomaisessa rukouksessa.

Sinun Henkesi rukoilee minun edestäni sanomattomin
huokauksin.

Näin ovat rukoukseni Sinulle, Jumalani, otollisia.

Amen.

( Karl Heinrich von Bogatzky, 1690-1774 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti