Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 8. heinäkuuta 2021

Päivän Rukous,, Heinäkuun 8. päivä

 


Kuka voi syyttää Jumalan valittuja ? Jumala on se, joka
vanhurskauttaa. Kuka voi tuomita kadotukseen ? Kristus
Jeesus on se, joka on kuollut, ompa vielä herätettykin, ja
Hän on Jumalan oikealla puolella, ja Hän myös rukoilee
meidän puolestamme.

Room. 6, 33-34.


Rakas taivaallinen Isä, lohduta minun omaa-
tuntoani. Synnit ja tuomio sitä peljästyttävät.
Pidä tuo julma syyttäjä, meidän paha vihollisemme,
kurissa nyt ja viimeisenä hetkenämme, niin ettei
omatunto pakahdu ahdistuksissaan.

Älä liioin kuuntele vihollisiamme, jotka päivät ja yöt
meitä syyttävät kaikesta mahdolllisesta. Rakas Isä,
on aivan totta, että Sinun edessäsi ei ole yksikään
elävä vanhurskas. Mutta korkeampi ja valtavampi
kuin kaikki meidän syntimme, on Sinun laupeutesi.

Auta meitä täysin uskomaan Sinun armahtavaisuuteesi,
anna meidän elää ja kuolla tässä uskossa, aina olemaan
hyvällä mielin ja iloisina odottamaan Sinun tuomiotasi.
Rakas Jumala, mitä Sinä sanot, sen täytyy olla totta. 

Minä uskon kaikesta sydämestäni Sinun vakuutukseesi,
että minun Herra Kristus on elänyt minun hyväkseni ja
että Hän on kokonaan raivannut tieltä minun syntini. 
Minä uskon, että Hän on kukistanut kuoleman ja suistanut
helvetin.

Minä uskon, että armo ja koko taivas ja Herra Kristus ovat 
minun omiani. Tämän Sinä, Jumalani, vakuutat Sanassasi,
ja Sanasi Sinä tulet pitämään.

Tähän minä perustun. 
Tällä perustuksella minä elän ja kuolen.


( Martti Luther, 1483-1546 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti