Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 28. heinäkuuta 2021

Päivän Rukous,, Heinäkuun 28. päivä

 


Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.

Joh. 1, 29.



Herra Jeesus Kristus, iankaikkisen Jumalan Poika,
suuri on Sinun rakkautesi ja armosi, kun alennuit
kärsimään ja kuolemaan syntieni tähden. 

Minä olen väärin tehnyt, Sinua on rangaistu. Minä 
olen rikkonut, Sinua on ruoskittu. Minä olen ollut
ylpeä ja röyhkeä, Sinä hiljainen ja nöyrä. Minun tottele-
mattomuuteni tähden Sinua on vaivattu ja rangaistu.

Herrani ja Jumalani, miten voisin kiittää Sinua näin suu-
rista hyvistä teoistasi. Herra, minä rukoilen Sinua, luo
minuun uskollinen ja kuuliainen sydän, niin että lujasti
luotan Sinuun, rakastan Sinua ja vihaan kaikkea, mikä on
Sinun tahtosi vastaista.

Anna nimesi olla minun sieluni virvoituksena ja kärsimisesi
muiston sydämeni lohdutuksena ja vahvistuksena. Avaa
korvani, että aina sydämeni halulla kuulisin sanaasi. Anna
armosi, että aina voisin olla nöyrä ja Sinulle kuuliainen.

Hallitse jäseneni, että alati tekisin sitä, mikä Sinulle kelpaa.
Sinä toivoni ja turvani, anna anteeksi minun syntini ja 
rikokseni suuren armosi ja katkeran kuolemasi tähden.

Auta minua nyt ja iankaikkisesti.

Amen.

( Suomen Kirkon Rukouskirja )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti