Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 5. heinäkuuta 2021

Päivän Rukous,, Heinäkuun 5. päivä

 


Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi
Hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka Hän
ei lahjottaisi meille kaikkea muutakin Hänen kanssaan.

Room. 8, 32.


Herra Jeesus Kristus, ole kiitetty, että Sinä meidän 
tähtemme tulit köyhäksi ja kärsit katkeran kuo-
leman ja sovitit meidän syntisraukat taivaallisen
Isäsi kanssa. Tänä päivänä minä tulen Sinun eteesi
rukouksin ja anomisin.

Ei minun sydämeni ole palava minussa. Ei minun sydä-
meni ole kokonaan kiintynyt Sinuun. Minä olen vielä
liiaksi uponnut maallisiin asioihin. Mutta armahtavin
Jeesus, ota minut vastaan. Täytä minut Pyhällä Hengel-
läsi. Synnytä minun sydämeni uudesti.

Sytytä Sinun rakkautesi minussa, niin että minä nyt ja
aina vaellan jumalanpelossa ja rakastan lähimmäistäni.
Rakas Herra Jeesus Kristus, Sinun  edessäsi minä tun-
nustan, etten minä ole täyttänyt lakia, enkä minä voi
sitä tehdäkään, niin kauan kuin synti minussa asuu.

Sentähden minä en pääse vapaaksi kuoleman pelosta, 
mutta Sinun lujasta ja totuudellisesta evankeliumistasi
minä tiedän, että Sinä olet minulle lahjoittanut koko
sovitustyösi. Minä olen siitä varma. Sinä et valehtele.

Sinä et minua petä etkä Sinä peräydy lupauksestasi. Omat
lupauksesi Sinun täytyy pitää. Merkiksi ja sinetiksi siitä
minä olen saanut pyhän kasteen. Minä luotan Sinuun nyt
ja kuoleman hetkenä.

Sinulle rakas Jumala, olkoon kiitos, että olet minulle 
antanut voiton Jeesuksen Kristuksen kautta.

Amen.


( Martti Luther, 1483-1546 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti