Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 24. heinäkuuta 2021

Päivän Rukous,, Heinäkuun 24. päivä

 


Varmaa on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen
arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan
syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

1. Tim. 1, 15.


Herra Jeesus, minun Vapahtajani, Sinä tutkit
sydämet ja munaskuut. Sinä parhaiten tiedät,
miten kylmäkiskoisesti ja veltosti minä monesti
luen Jumalan sanaa ja harjoitan rukoustani.

Pitäisihän minun janota Sinua, niinkuin peura
halajaa vesipuroille. Herra Jeesus, vedä minut
tykösi. Opeta minua sydämestäni halveksimaan
kaikkea turhuutta ja kiinnittämään katseeni autuaa-
seen iankaikkisuuteen. Mitä on minulla maan päällä,
jota voidaan verrata Sinuun, minun sieluni ainoa
todellinen aarre ja suuri lohdutus ?

Herra Jeesus, minä rukoilen Sinua, vedoten kaikkeen
rakkauteesi, jota tähän asti olet minulle osoittanut :
herätä minussa elävää halua nähdä Sinut ja olla Sinun
yhteydessäsi. En minä ole ansainnut muuta kuin rangais-
tusta monien syntieni tähden. Mutta anna ne minulle
armostasi anteeksi.

Minä asetan köyhän sieluni Sinun rakastavalle sydämellesi.
Sinä olet vielä yön pimeydessä minun kirkas valo. 

Siunaa minua, Isä Jumala, Sinä, joka olet minulle antanut ruumiin ja sielun ja tähän asti olet minua ylläpitänyt. 

Siunaa minua, Jumalan Poika, Jeesus Kristus, joka verelläsi
olet ostanut minun ruumiini ja sieluni Sinun omaisuudeksesi.

Siunaa minua, Jumala, Pyhä Henki, joka armon välinein
olet pyhittänyt ruumiini ja sieluni iankaikkiseen elämään.

Amen.

( Kristian Scriver, 1629-1693 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti