Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 15. heinäkuuta 2021

Päivän Rukous,, Heinäkuun 15. päivä

 


Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka
auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta. Hän on ääneti, sillä hän
rakastaa sinua. Hän sinusta riemulla riemuitsee.

Sefanja 3, 17.



Herra, minun Vapahtajani, vahvista minua olemaan
pelkäämättä, syyttäköötpä viholliseni ja turmelukseni
kuinka ankarasti tahansa. Auta minua, ettei minulla
olisi salaista liittoa vihollisen kanssa. Sinä olet auttava
minua ja antava minulle voimaa voittoon. 

Herra, anna rohkeutta ja uskollisuutta sotiakseni sieluni
vainoojaa vastaan. Auta minua, etten väisty enkä tee
aselepoa. Auta minua rohkeasti käymään taisteluun. Auta
minua rientämään eteenpäin. Hetki hetkeltä anna minun
kokea Sinun apuasi.

Herra Jeesus, sido minut elävään yhteyteen Sinun kanssasi.
Aseta jalkani rauhan tielle. Tee ikeesi minulle soveliaaksi
ja kuormasi keveäksi. Auta, että sieluni eläisi Sinussa.
Varjele minua, etten juostessani juokse harhaan enkä
kiirehtiessäni kompastu. Varjele minua oman sydämeni
petollisuudelta.

Auta minua katumuksessa tunnustamaan Sinulle kaikki
pahuuteni ja pelasta minut siitä. Herra, minä en saa
rikkoa enkä kieltää Sinun voimaasi, jos vihollinen näyttää
joko minussa tai lähimmäisessäni olevan vaikeasti karkoi-
tettavissa. Minä olen kylläkin heikko. Mutta Sinä, Kristus,
olet väkevä.

Minä olen köyhä, mutta Sinä olet rikas. Minä olen sairas,
Sinä olet lääkäri. Minä olen syntinen, Sinä olet syntisten
Vapahtaja. Näin me sovimme kovin hyvin yhteen. Herra,
Sinulle ei ole kukaan liian syvälle vajonnut. Ei kukaan ole
liian heikko. Eikä Sinun vihollisistasi ole kukaan liian
väkevä.

Amen.


( Karl Henrich von Bogatzky, 1690-1774 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti