Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 9. tammikuuta 2024

Päivän Rukous,, Tammikuun 9. päivä

 




Te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.

Joh. 5, 40.


Herra Jumala, taivaallinen Isäni, Sinusta minä en pääse

erilleni. Tullakseni Sinun valtakuntaasi minun ei tarvitse

käyttää laivaa eikä ajoneuvoja eikä tehdä kävelymatkaakaan.


On ainoastaan tarpeen, että minä t a h d o n tulla sisään. Mutta

minun tulee tahtoa eheästi ja kaikin voimin. Herra, Sinä sallit, 

että minun sieluni itse valitsee isäntänsä. Kun minä nousen Sinua

vastaan ja uppiniskaisena Sinua uhmaan, minä en tule vapaaksi,

vaan maailmasta tulee herrani ja se vangitsee minut. 


Silloin minun alhaiset himoni laumoittain tunkevat esiin ja minua

estävät näkemästä Sinua. Mutta kun minä antaudun Sinulle, silloin

Sinä alistat kaiken alempana olevan minun hallittavakseni. 

Oi Herra, minun tahtoni ei kykene mihinkään, se on siipirikko, se on

ristiriidassa itsensä kanssa, se horjuu sinne tänne. Minun tahtoni on

sairas, eikä se jaksa vapaasti kohota.


Sinä voiman Jumala, tunkeudu ankaralla laupeudellasi minun sydämeni

salatuimpiin syvyyksiin. Muserra rikki niiden kahleiden jätteet, jotka

vielä minua pidättävät. Sinä olet luonut minun sieluni, ja sentähden sen

aina pitäisi tulla Sinun tykösi väkevästi vedetyksi, mutta Sinä tiedät, miten

helposti sieluni temmataan pois Sinun luotasi. Poista voimattomuus 

sielustani. Minä heittäydyn Sinun syliisi.


Anna minun, voimattoman ihmisen, löytää väkevyys Jeesuksessa Kristuksessa,

joka on siunattu iankaikkisesti.


Amen.


( Kirkkoisä Augustinus, 354-430 )




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti