Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 8. tammikuuta 2024

Päivän Rukous,, Tammikuun 8. päivä

 





Katso, tuli pitalinen mies ja kumartui maahan Jeesuksen eteen

ja sanoi: Herra, jos tahdot, niin Sinä voit minut puhdistaa.

Niin Jeesus ojensi kätensä , kosketti häntä ja sanoi : Minä tahdon,

puhdistu. Ja kohta hän puhdistui pitaalistaan.

Matt. 8, 2-3.


Herra Jeesus Kristus, minä kiitän ja kunnioitan Sinua, Sinun

pyhää elämääsi ajatellen. Minä ylistän Sinua Sinun saarnastasi

ja Sinun rukouksistasi.


Sinä teit sairaat terveiksi sekä ruumiin että sielun puolesta. Sinun

tykösi, rakas Jumalani ja Herrani, minä tänään tulen sielussani

kuurona ja sokeana, niin kykenemättömänä kaikkeen hyvään, kuin

kuollut on. Käännä minun puoleeni Sinun armahduksesi katse. 

Vieritä minusta pois raskas syntitaakka, joka painaa minut maahan.


Nosta minut ylös haudasta ja anna minulle näkö ja kuulo, niin että

minä kuuntelen Sinun saarnaasi ja näen Sinun kunniasi ja Sinua 

palvelen nöyrin sydämin. Herra Jeesus, katso armollisesti minuun ja

anna minunkin kokea sama rakkaus, jolla kohtelit köyhiä rukoilijoita,

kun vaelsit tällä maan päällä. 


Sinä olet luvannut, että joka anoo, hän saa, joka etsii, hän löytää ja

kolkuttavalle avataan. Sinä, joka olet elämän leipä, Sinä sielun 

todellinen ruoka, Sinua minä rukoilen : jää minun luokseni iankaik-

kisesti. 


Sinä, joka rakastat puhtautta, rakenna itsellesi maja sieluuni ja asu

siellä, niin että minä, joka olen kaikkeen arvoton, saisin

iankaikkisen lohdutuksen.


Amen.


( Vadstenan luostarin nunnien rukouskirja, 1400-luvulta )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti