Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 7. tammikuuta 2024

Päivän Rukous,, Tammikuun 7. päivä



Minä uskon, auta minun epäuskoani !

Mark. 9, 24.


 Pyhä Herra, Jumala, rakas taivaallinen Isä !


Minä tulen Sinun eteesi näissä koettelemuksissa, joissa nyt olen,

täynnä syntiä ja epäuskoa, tuntien itseni syylliseksi sekä Sinua

että lähimmäistäni ja itseäni kohtaan. Minä olen totisesti siitä

vakuutettu, että olen syntinen, enkä taida synnistä lakata enkä

itseäni parantaa, sillä se on minulle mahdotonta.


Minun täytyy siis välttämättömästi käydä sen tuomion alle, minkä

Sinä olet sanonut : kirottu olkoon jokainen, joka ei kaikkia näitä lain

sanoja täytä. Mutta Sinä, vanhurskas Jumala, tunnet sen armotyön, 

jonka minussa olet aloittanut, ja minun sydämeni aikomuksen lakata

synnistä. 


Minun ahdistettu sieluni tulee nyt Sinun eteesi, täynnä syntiä, ja rukoilee

armoa ja armahtamista Jeesuksen kuoleman tähden. Rakas Herra Jeesus,

auta Sinun köyhää lastasi, puhdista minut synneistäni, tukahduta minun

sydämeni sisälliset halut ja himot. Luo minussa eläväksi Sinun kuvasi. 

Karkoita luotani kaikki sopimattomat murheet.


Avaa minulle Sinun laupeutesi ovi ja anna minulle pyhän veresi kautta 

puhtaat aikomiset ja puhdistetut halut vihata syntiä ja pahuutta. Lainaa

minulle voimaa noudattaa Sinun tahtoasi ja olla kärsivällinen murheissa. 

Luo minuun rakkautta lähimmäistäni kohtaan, 


Auta minua totiseen parannukseen, anna minulle elävä tunto Sinun armostasi

ja ylitse kaiken anna minun kaikessa luottaa Sinuun ja Sinuun uskaltaa

iankaikkisesti.


Amen.


( Matti Paavola, 1786-1859 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti