Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 29. joulukuuta 2022

Päivän Rukous,, Joulukuun 29. päivä

 


Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä, rakkaus ei kadehdi,

ei kerskaa, ei pöyhkää, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa,

ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä,

vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

1 Kor. 13, 4-5.


Herra meidän Jumalamme, jo Sinun vierailusi meidän ajatuksissamme

on suloista ja tulee aina suloisemmaksi.


Mutta kun saamme ottaa vastaan sydämiimme Sinun ja Herran Kristuksen

vierailun, tulemme aivan vapaiksi kaikista murheistamme. Ruumiimme ja

sielumme sanomattomastivirkistyvät. Kun Sinä, Herra Jumala, suvaitset

vierailla sydämeni huoneessa, niin minä uskallan Sinulta rukoilla kaikista 

lahjoistasi kalleinta : Anna minulle rakkautesi, ei ihmisten osoittamaan

rakkautta, joka rakastaa joitakin harvoja ja kestää lyhyen ajan, vaan anna

Sinun suuri, jumalallinen rakkautesi, joka ei tee yhtään erotusta ja kestää

iankaikkisesti.


Taivaallinen Isäni, Sinä, joka rakkautta alati hehkut, sulata jäätynyt sydämeni

jumalallisella liekilläsi ja opeta sydäntäni rakastamaan. Opeta, Herra, minun

sydäntäni ikävöimään Sinua ja etsimään Sinua, kunnes se löytää Sinut ja

rakastamaan Sinua, kun se Sinut on löytänyt. 


Minun Jumalani, anna minulle katuvainen mieli ja tee minun käteni toimeliaaksi kaikessa, mikä hyvää on. 


Minun Kuninkaani, sammuta himojen hävittävä tuli minussa ja sytytä sen sijaan

Sinun rakkautesi lempeä liekki.


Minun Vapahtajani, vapauta minut ylpeydestä ja pue minut nöyryyteen.


Minun Luojani, pelasta minun mieleni katkeruudesta ja lahjoita minulle

sävyisyys ja lempeys.


Amen.


( Anselm Canterburyläinen, 1033-1109 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti